Søgemaskineoptimering er stadig da shit! Der er stadig masser af grunde til at tage SEO med i overvejelserne, når der skal forfattes en online marketing strategi for en virksomhed. Mange er måske i tvivl, om man stadig kan få det samme ud af SEO, efter Googles store ændringer og efterfølgende fortvivlelse hos mange af dem der arbejder med det til daglig.
Lad det blot være sagt: Du kan stadig opnå samme effekt, vejen til succes har blot nogle flere sving end den havde for blot 6 måneder siden. Måden, man angriber arbejdet med SEO, skal redefineres og tilpasses til Googles strenge ændringer, hvis man vil have en topplacering. Topplaceringer er dog heller ikke lige så langtidsholdbare, som de eksempelvis var tidligere.
Hvordan gør man det så nu? Og hvorfor skal du overhovedet bruge søgemaskineoptimering, spørger du nok? SEO er stadig den eneste måde, du kan få 100 % adgang til købeklare forbrugere. AdWords vil stadig anses for blot at være annoncer og vil have en mindre troværdighed end de organiske søgeresultater. Det er derfor det er utrolig meget værd at være placeret i toppen af søgeresultaterne.
Når du er interesseret i at købe et produkt og går på Google for at søge en udbyder, så er du klar til at købe, hvilket er en meget eftertragtet tilstand for de fleste webshops og hjemmesider, fordi det er det absolut bedste stadie i købeprocessen. Det er dette stadig du får adgang til med SEO arbejdet.
I dag handler SEO 100 % om kvaliteten af indholdet, og derfor kan det snildt ses mere som en kommunikationsplan end en decideret SEO strategi – er dit indhold interessant nok, så skal du nok få andre til at dele det og dermed få de dyrebare links, som Google sætter så stor pris på.
Er du interesseret i at selv at arbejde med SEO, men er ikke helt sikker på, at du ved hvordan, så klik dig ind på SEOtips.dk og læs om søgemaskineoptimeringens mange facetter og humørsvingninger.